Sopa Paraguaya - Paraguay - Reisverslag uit Asunción, Paraguay van Kitty Punselie - van Winsen - WaarBenJij.nu Sopa Paraguaya - Paraguay - Reisverslag uit Asunción, Paraguay van Kitty Punselie - van Winsen - WaarBenJij.nu

Sopa Paraguaya - Paraguay

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty

20 Mei 2021 | Paraguay, Asunción

Toen ik op onderzoek uitging wat er gegeten wordt in Paraguay, was er 1 ding wat ik overal tegenkwam: Sopa Paraguaya. Het is het nationale gerecht blijkbaar.

Met mijn Spaanse cursus achter de rug verwachtte ik iets van soep. Sopa is soep in het Spaans. Dus ik was erg verbaasd toen het geen soep maar een soort brood bleek te zijn. Het brood wordt veel gegeten, bij gegrild vlees maar ook bij soep.

Ingrediënten:
- 250 gram uien
- 150 gram boter
- 7,5 dl melk
- 300 gr mozarella
- 500 gr maismeel (polenta)
- 4 eieren

Aan de slag:
1. Snij de uien in halve ringen
2. Breek de mozarella in stukjes
3. Splits de eieren
4. Verwarm de oven voor op 190 graden
5. Bak de uien in de boter ongeveer 10 minuten bruin
6. Klop intussen de eiwitten stijf
7. Haal de pan van het vuur en voeg de melk, maismeel, mozarella en eidooiers toe aan de uien.
8. Spatel de eiwitten erdoor. Doe dit rustig maar zorg wel dat het goed gemengd is
9. Doe het mengsel in een bakvorm en bak met 30 minuten in de oven
10. Snij het brood in stukken en serveer deze

Eet smakelijk!

Het recept is heel erg makkelijk. Er kan weinig misgaan. Voor een feest of bij de bbq is het erg simpel om te maken.

Qua smaak valt de kaas niet echt op. Heel fijn voor iemand die niet van kaas houdt (ikke!). Wel misten we allemaal wat pit. Een beetje chilipeper of tijm of zo zou wel lekkerder zijn. De score is een 8.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kitty

Mijn wereldreis in de keuken begint nu! Ik ben de uitdaging aangegaan in de keuken. De bedoeling is uit zoveel mogelijk landen een gerecht te maken. Bij voorkeur een avondmaaltijd, maar een zoetig hapje of dessert kan er ook bij. Ik plaats de foto's en recepten op deze site, zodat jullie mijn reis door de keukens kunnen bijhouden.

Actief sinds 15 Feb. 2021
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 11270

Voorgaande reizen:

15 Februari 2021 - 31 December 2021

Kook de wereld rond

Landen bezocht: