Chtitha Batata - Algerije - Reisverslag uit Algiers, Algerije van Kitty Punselie - van Winsen - WaarBenJij.nu Chtitha Batata - Algerije - Reisverslag uit Algiers, Algerije van Kitty Punselie - van Winsen - WaarBenJij.nu

Chtitha Batata - Algerije

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty

30 Mei 2021 | Algerije, Algiers

We bleven deze week ik de landen met de letter A. Algerije dit keer. Het land wat ik constant als Algarije schrijf. Toch die Engelse invloed van veel recepten die ik in het Engels vind...

Dit recept was ik al langer geleden tegengekomen en had ik bewaard voor de dag dat Algerije uitgekozen zou worden. Vandaag dus!

Ingrediënten:
- 3 teentjes knoflook
- 1 rode peper
- 1 tl gemalen komijn (djinten)
- 1 tl paprikapoeder
- 1/2 tl zwarte peper
- snufje zout
- 2 tl olijfolie
- 500 gr kleine krielaardappeltjes in schil
- 1 tl tomatenpuree

Aan de slag:
1. Doe de knoflook (zonder schil uiteraard), rode peper, komijn, paprikapoeder, zwarte peper en het zout in een mixer.
2. Voeg de olie toe en maal dit tot er een pasta ontstaat. Het kan ook in de vijzel maar dat vond ik te veel werk!
3. Bak dit mengsel in de pan tot de geur je hele keuken vult en iedereen aan komt lopen om even te ruiken (dat gebeurde bij ons thuis tenminste).
4. Snij de krieltjes door de helft en voeg deze toe bij de pasta.
5. Voeg water toe tot de aardappels net onder staan.
6. Laat dit zonder deksel ongeveer 30 minuten staan. De saus is dan ingedikt en de aardappels gaar.
7. Schep de aardappels in een schaal of op een bord en schep de saus erover.
8. Eet smakelijk!

Wat een heerlijk makkelijk recept. En wat een verrassende smaak! Ondanks dat het wel gekruid en een beetje pittig was, vonden ook de kinderen het heerlijk. En dat zijn geen echte aardappeleters. Dit is echt een aanrader voor iets anders dan de gewone gekookte aardappels.

Score is een 8,5

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kitty

Mijn wereldreis in de keuken begint nu! Ik ben de uitdaging aangegaan in de keuken. De bedoeling is uit zoveel mogelijk landen een gerecht te maken. Bij voorkeur een avondmaaltijd, maar een zoetig hapje of dessert kan er ook bij. Ik plaats de foto's en recepten op deze site, zodat jullie mijn reis door de keukens kunnen bijhouden.

Actief sinds 15 Feb. 2021
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 11289

Voorgaande reizen:

15 Februari 2021 - 31 December 2021

Kook de wereld rond

Landen bezocht: