Entrecôte met abrikozen-koffiesaus - Algerije - Reisverslag uit Algiers, Algerije van Kitty Punselie - van Winsen - WaarBenJij.nu Entrecôte met abrikozen-koffiesaus - Algerije - Reisverslag uit Algiers, Algerije van Kitty Punselie - van Winsen - WaarBenJij.nu

Entrecôte met abrikozen-koffiesaus - Algerije

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty

30 Mei 2021 | Algerije, Algiers

Op alleen aardappeltjes kunnen we niet leven dus heb ik nog een Algerijns recept opgezocht. Dit keer vlees met abrikozen-koffiesaus. Ik was erg benieuwd omdat in meerdere keukens met koffie wordt gekookt en ik dat nog nooit gedaan had.

Ingrediënten:
- 2 entrecôtes
- 3 tomaten
- 2 rode uien
- 2 teentjes knoflook
- 100 gr gedroogde abrikozen
- 2 tl chilipoeder
- 2 tl gemalen koriander (ketoembar)
- 1 tl komijn (djinten)
- 4 el olijfolie
- 1 el tomatenpuree
- 250 ml sterke koffie

Aan de slag:
1. Wel de abrikozen in warm water.
2. Snij de tomaten in blokjes van ongeveer 1 cm/
3. Pel de knoflook en snij deze in plakjes.
4. Snij de uien in ringen.
5. Meng de komijn, koriander en chilipoeder in een kom.
6. Snij de abrikozen in vieren
7. Bak de ui, knoflook en abrikozen kort aan.
8. Voeg de tomatenblokjes en tomatenpuree toe.
9. Schenk de koffie erbij.
10. Voeg 3/4 van het kruidenmengsel toe en laat alles ongeveer 10 minuten zachtjes inkoken.
11. Schenk de olie bij de overgebleven kruiden en bestrijk hiermee het veel aan beide kanten.
12. Bak het vlees kort aan. Het liefst in een grillpan als je die hebt. Maar die heb ik niet, dus een koekenpan voldeed ook.
13. Leg het vlees op het bord en doe de saus erover.
14. Eet smakelijk!

Oké, de koffie... nou dat was een deceptie. Geen echte koffiesmaak te vinden. Ja, alleen als je het wist kon je het proeven. De kruiden overheersten de smaak. Wel lekker, maar als je koffie verwacht kom je van een koude kermis thuis.

Op zich was het wel lekker, maar niet echt een wow-factor. Een 7,5 is de eindscore.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kitty

Mijn wereldreis in de keuken begint nu! Ik ben de uitdaging aangegaan in de keuken. De bedoeling is uit zoveel mogelijk landen een gerecht te maken. Bij voorkeur een avondmaaltijd, maar een zoetig hapje of dessert kan er ook bij. Ik plaats de foto's en recepten op deze site, zodat jullie mijn reis door de keukens kunnen bijhouden.

Actief sinds 15 Feb. 2021
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 11280

Voorgaande reizen:

15 Februari 2021 - 31 December 2021

Kook de wereld rond

Landen bezocht: