Nieuw Caledonië - carpaccio - Reisverslag uit Nouméa, Nieuw Caledonië van Kitty Punselie - van Winsen - WaarBenJij.nu Nieuw Caledonië - carpaccio - Reisverslag uit Nouméa, Nieuw Caledonië van Kitty Punselie - van Winsen - WaarBenJij.nu

Nieuw Caledonië - carpaccio

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty

07 Maart 2021 | Nieuw Caledonië, Nouméa

Tja, en toen prikte iemand op de wereldkaart een eilandje... ergens verlaten in de oceaan bij Australië... Eerst moesten we even zoeken hoe het heette; Nieuw Caledonië dus. Daarna moest ik me echt verdiepen in wat ze er aten. Ik was er graag even heen gevlogen om een kijkje te nemen in de keuken en vooral te proeven. Oké, en misschien een beetje te genieten van de tropische stranden en blauw-groene zee!

Maar logischerwijs eten ze er dus veel vis. Maar aangezien dat niet echt op prijs gesteld wordt door de anti-vis-eters thuis, heb ik ook nog wat andere gerechten erbij gezocht, die ook van het eiland komen.

Dus bij de finale van Wie is de Mol? hebben we heerlijk genoten van allemaal gerechtjes uit deze, voor ons tot dan toe, onbekende tropische plek.

Het begin was carpaccio. Op zichzelf niet echt uit de Pacific, maar de dressing erover wel.

Ingrediënten:
- 250 gram carpaccio
- 1/2 komkommer
- 1 tomaat
- 2 lenteuitjes
- 4 radijsjes
- 1/2 rode peper
- wat bieslook
- 1 passievrucht
- 60 ml kokosmelk
- 1 tl sojasaus
- 1/2 grapefruit
- 1/4 papaya

Aan de slag:
1. Eerst het snijwerk. De komkommer schillen, het vruchtvlees eruit halen en in blokjes snijden van ongeveer 1 cm.
2. De zaadjes uit de tomaat halen en ook snijden in blokjes van ongeveer 1 cm.
3. De radijsjes snijden in blokjes van ongeveer 1 cm. Plakjes kunnen ook maar dan is de radijs iets sterker aanwezig.
4. Van de rode peper de zaadlijsten en zaadjes verwijderen en de peper fijnsnijden.
5. Bieslook fijnsnijden
6. Lenteuitjes in fijne ringetjes snijden
7. De papaya ook in blokjes van ongeveer 1 cm snijden en van de grapefruit in partjes snijden.
8. Verdeel al deze gesneden dingen over de carpaccio.
9. Haal het vruchtvlees, pitjes en het sap van de passievrucht en wrijf dit door een fijne zeef zodat er alleen sap overblijft.
10. Meng de kokosmelk en de sojasaus door het sap.
11. Sprenkel wat dressing over de carpaccio.
12. Smullen maar!

Papaya was op het moment niet in de winkel te koop dus de heb ik uit het gerecht gelaten. Net als grapefruit, die ik ivm medicijnen niet mag. Ik denk dat die smaken het nog tropischer maken. Maar de dressing erop maakte de carpaccio al heel anders dan normaal.

Het gemiddelde cijfer was dan ook een 9.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kitty

Mijn wereldreis in de keuken begint nu! Ik ben de uitdaging aangegaan in de keuken. De bedoeling is uit zoveel mogelijk landen een gerecht te maken. Bij voorkeur een avondmaaltijd, maar een zoetig hapje of dessert kan er ook bij. Ik plaats de foto's en recepten op deze site, zodat jullie mijn reis door de keukens kunnen bijhouden.

Actief sinds 15 Feb. 2021
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 11483

Voorgaande reizen:

15 Februari 2021 - 31 December 2021

Kook de wereld rond

Landen bezocht: