lekkers uit Sri Lanka - peperkip - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Kitty Punselie - van Winsen - WaarBenJij.nu lekkers uit Sri Lanka - peperkip - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Kitty Punselie - van Winsen - WaarBenJij.nu

lekkers uit Sri Lanka - peperkip

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty

05 Maart 2021 | Sri Lanka, Colombo

Ik ben zelf in Sri Lanka geweest en het eten daan is vooral heel pittig. Zelfs bij de milde curry's staat onze Nederlandse mond nog in de fik.

Dit recept is heerlijk en niet pittig. Dus voor iedereen geschikt. En ook helemaal niet moeilijk te maken. Een echte aanrader!

Van tevoren moet je de kip wel even laten marineren, dus qua tijd moet je daar even rekening mee houden.

Ingrediënten:
- ong 3 cm gemberwortel
- 1 stengel citroengras
- 100 ml kokosmelk

Aan de slag:
1. Meng de sojasaus, rijstazijn, kerriepoeder en de peper.
2. Voeg de kipblokjes eraan toe en laat dit minimaal een uur marineren.
3. Bak de kip in wat olie bruin.
4. Haal de kip uit de pan.
5. Voeg indien nodig nog wat extra olie toe en bak de uienringen flink bruin. Dit duurt ongeveer 10 minuten.
6. Maak ondertussen de currypasta. Dit doe je door de citroengras, knoflook en gember in de keukenmachine fijn te malen.
7. Voeg de currypasta bij de uien en laat dit even een minuut of 2 meebakken.
8. Doe de kip terug in de pan.
9. Voeg de kokosmelk toe en laat dit 15 minuten sudderen tot de saus ingedikt is. En dan is het klaar!

Serveer het met bijvoorbeeld rijst en sperziebonen of peultjes. Beetje lente-uitjes eroverheen, en het ziet er nog smakelijker uit.

Dit gerecht is niet moeilijk te maken en ook zijn er geen hele bijzondere ingrediënten voor nodig. En lekker dat het is!

De score was ongeveer een 9,5 gemiddeld. En van de jongste kreeg het zelfs een 100! En dat op schaal van 1 tot 10...

Kitty

Mijn wereldreis in de keuken begint nu! Ik ben de uitdaging aangegaan in de keuken. De bedoeling is uit zoveel mogelijk landen een gerecht te maken. Bij voorkeur een avondmaaltijd, maar een zoetig hapje of dessert kan er ook bij. Ik plaats de foto's en recepten op deze site, zodat jullie mijn reis door de keukens kunnen bijhouden.

Actief sinds 15 Feb. 2021