lekkers uit Sri Lanka - Sri Lankaanse roti - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Kitty Punselie - van Winsen - WaarBenJij.nu lekkers uit Sri Lanka - Sri Lankaanse roti - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Kitty Punselie - van Winsen - WaarBenJij.nu

lekkers uit Sri Lanka - Sri Lankaanse roti

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty

05 Maart 2021 | Sri Lanka, Colombo

Bij roti denk je vaak aan Suriname. Maar ook in Sri Lanka wordt roti vaak gegeten bij curry's. Dus bij de pompoencurry mocht er ook geen roti ontbreken.

Ingrediënten:
- 400 gr bloem
- 150 gr geraspte kokos
- 1 goed gevulde tl bakpoeder
- 3 tl zout water
- 150 ml warm water
- olie

Aan de slag:
- Mix de bloem, kokos, bakpoeder, zout water in een kom of de mixer.
- Voeg het warme water eraan toe en kneed tot het deeg een bal vormt en loskomt van de kom
- Laat het deeg 40 minuten staan op kamertemperatuur.

- Maak van het deeg balletjes. Je kunt zelf de grootte kiezen.
- Verhit alvast de koekenpan zonder olie of boter.
- Maak de balletjes plat met een dikte tussen een pannenkoek en een pitabroodje (die van de shoarma) in.
- Smeer met een kwastje een beetje olie op beide kanten van het rondje.
- Bak ze in de pan, ongeveer 2 minuten per kant. Er moeten bruin/zwarte plekjes op de roti komen. Ze rest van de roti blijft wit.

Ik vind roti (of bijv naanbrood) altijd een aanslag op mijn keuken. Het kan aan mij liggen maar alles zit onder de bloem. En of ik er nu het verschil met de winkel uit proef als ik ze zelf maak... nee.

De algemene score van de roti was een 8.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kitty

Mijn wereldreis in de keuken begint nu! Ik ben de uitdaging aangegaan in de keuken. De bedoeling is uit zoveel mogelijk landen een gerecht te maken. Bij voorkeur een avondmaaltijd, maar een zoetig hapje of dessert kan er ook bij. Ik plaats de foto's en recepten op deze site, zodat jullie mijn reis door de keukens kunnen bijhouden.

Actief sinds 15 Feb. 2021
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 14663

Voorgaande reizen:

15 Februari 2021 - 31 December 2021

Kook de wereld rond

Landen bezocht: