Nieuw Caledonië - ceviche vis salade - Reisverslag uit Nouméa, Nieuw Caledonië van Kitty Punselie - van Winsen - WaarBenJij.nu Nieuw Caledonië - ceviche vis salade - Reisverslag uit Nouméa, Nieuw Caledonië van Kitty Punselie - van Winsen - WaarBenJij.nu

Nieuw Caledonië - ceviche vis salade

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty

07 Maart 2021 | Nieuw Caledonië, Nouméa

Dit gerecht is zo makkelijk te maken en zo lekker! Het was ook zo op, mede dankzij een niet-visliefhebber...!

Ingrediënten:
- 500 gr witte, stevige vis zoals, kabeljauw, pangafilet, tilapia, zeebaars, of zelfs tonijn
- sap van 3 limoenen
- 1 1/2 el sojasaus
- 125 ml kokosmelk
- 1/2 rode peper

Aan de slag:
1. Snij de vis in blokjes van ongeveer 2 cm.
2. Voeg het sap van de limoenen en citroenen toe en meng het met de vis. Zorg dat de vis helemaal onder staat.
3. Laat dit in de koelkast minimaal 2 uur marineren.
4. Snij ondertussen de wortel en komkommer in kleine blokjes (0,5 cm).
5. Snij de lente-uitjes en rode peper fijn.
6. Als de vis gemarineerd is, giet het citrussap af en bewaar dit nog even apart.
7. Voeg de wortel, komkommer, lente-ui, rode peper, kokosmelk en sojasaus toe aan de vis en meng dit door elkaar.
8. Proef of er nog een beetje van het overgebleven citrussap of sojasaus door moet. En smullen!!!

Dit gerecht is zo fris, tropisch, makkelijk en smakelijk. Zorg wel dat het lekker koud is als je het serveert. Eventueel met wat brood erbij. Of zoals het in Nieuw Caledonië gegeten wordt met wat rijst erbij.

Het scoorde hier thuis een dikke 8,5.

Kitty

Mijn wereldreis in de keuken begint nu! Ik ben de uitdaging aangegaan in de keuken. De bedoeling is uit zoveel mogelijk landen een gerecht te maken. Bij voorkeur een avondmaaltijd, maar een zoetig hapje of dessert kan er ook bij. Ik plaats de foto's en recepten op deze site, zodat jullie mijn reis door de keukens kunnen bijhouden.

Actief sinds 15 Feb. 2021