Nieuw Caledonië - Hashbrowns - Reisverslag uit Nouméa, Nieuw Caledonië van Kitty Punselie - van Winsen - WaarBenJij.nu Nieuw Caledonië - Hashbrowns - Reisverslag uit Nouméa, Nieuw Caledonië van Kitty Punselie - van Winsen - WaarBenJij.nu

Nieuw Caledonië - Hashbrowns

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty

07 Maart 2021 | Nieuw Caledonië, Nouméa

Ik moet toegeven, niet alles in de keuken lukt. Dit is een voorbeeld van niet gelukt, en degenen die een beetje lukten, waren nou ook niet echt enorm lekker. Zoals de kinderen zeiden: "bij de koningin zou ik ze wel opeten." Maar ja, ik ben de koningin niet...

Toch het recept. Misschien lukt het bij iemand anders wel. Geef me dan graag tips hoe het wel kan lukken en lekkerder wordt.

Ingrediënten:
- 800 gram wortelgroenten (wortel, zoete aardappel, pastinaak)
- 30 gram bloem
- 1 tl bakpoeder
- 3 lente-uitjes
- mespuntje nootmuskaat
- olie om te bakken

Aan de slag:
1. Rasp de wortelgroenten. Ik heb dit gedaan in de keukenmachine, wel zo snel en makkelijk.
2. Snij de lente-uitjes fijn.
3. Voeg de bloem, bakpoeder, nootmuskaat en lente-uitjes toe aan de groenten.
4. Zet de pan op een middelhoog vuur en doe wat olie in de pan.
5. Doe een flinke lepel van het groentemengsel in de pan, druk het wat aan en bak dit 2 minuten.
6. Draai de hashbrown om en bak deze nog 2 minuten. De hashbrown is klaar als deze aan beide kanten bruin is gebakken. Eet smakelijk!

Zoals ik al eerder zei was dit niet echt een succes. Er lukten uiteindelijk maar 3 hashbrowns goed. Het mengsel bleef niet aan elkaar plakken. Ik heb er later nog een ei aan toegevoegd, maar ook dat hielp niet.

De hashbrowns waren ook vrij smakeloos. Misschien zouden kruiden als paprikapoeder, chilipeper of cayennepeper iets toevoegen.

Al met al geen succes: het scoorde nog net een 5,5.

  • 16 Maart 2021 - 12:55

    Ludi:

    Leuk hoor al die apartje recepten uit verschillende landen.
    Deze was iets te lang gebakken, maar gewoon nog eens proberen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kitty

Mijn wereldreis in de keuken begint nu! Ik ben de uitdaging aangegaan in de keuken. De bedoeling is uit zoveel mogelijk landen een gerecht te maken. Bij voorkeur een avondmaaltijd, maar een zoetig hapje of dessert kan er ook bij. Ik plaats de foto's en recepten op deze site, zodat jullie mijn reis door de keukens kunnen bijhouden.

Actief sinds 15 Feb. 2021
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 14651

Voorgaande reizen:

15 Februari 2021 - 31 December 2021

Kook de wereld rond

Landen bezocht: