Madagaskar - Romazava - Reisverslag uit Naypyidaw, Myanmar van Kitty Punselie - van Winsen - WaarBenJij.nu Madagaskar - Romazava - Reisverslag uit Naypyidaw, Myanmar van Kitty Punselie - van Winsen - WaarBenJij.nu

Madagaskar - Romazava

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty

22 Maart 2021 | Myanmar, Naypyidaw

Ja, het klinkt inderdaad Russisch, maar het is wel degelijk het nationale gerecht uit Madagaskar. En nee... het is geen gesmoorde maki of zo. Dat zou met onze maki-gek Hannah echt niet mogen!

Ingrediënten:
- 1 tl chilipoeder

Aan de slag:
1. Snipper de ui en de knoflook fijn
2. Rasp de gember
3. Haal de zaadlijsten uit de tomaten en snij de tomaten in blokjes van ongeveer 1 cm
4. Snij de kip in blokjes van ongeveer 2 cm
5. Bak de ui in een hapjespan glazig
6. Voeg de kip en chilipoeder toe
7. Voeg als de kip gebakken is de knoflook toe en bak deze kort mee
8. Voeg de tomatenblokjes en gember toe
9. Laat dit ongeveer 10 minuten sudderen tot er een saus ontstaat, zonder deksel!
10. Voeg de spinazie toe en laat deze slinken

Het is lekker met basmatirijst erbij.

Eet smakelijk!

Het gerecht is heel simpel te maken. Ik had de deksel wel op de pan gelaten bij het sudderen waardoor er meer soep ontstond in plaats van saus. Niet erg, want dit hebben we de dag erna nog gegeten als tomatensoep, met wat van de left-overs groenten en kip erdoor.

Iedereen had eigenlijk hetzelfde commentaar op dit gerecht. Het is wel oké, maar helemaal niet bijzonder. Als je in plaats van rijst erbij, pasta erdoor had gedaan, was het een doorsnee pasta-gerecht geweest. Het scoorde dan ook maar een 7.

Kitty

Mijn wereldreis in de keuken begint nu! Ik ben de uitdaging aangegaan in de keuken. De bedoeling is uit zoveel mogelijk landen een gerecht te maken. Bij voorkeur een avondmaaltijd, maar een zoetig hapje of dessert kan er ook bij. Ik plaats de foto's en recepten op deze site, zodat jullie mijn reis door de keukens kunnen bijhouden.

Actief sinds 15 Feb. 2021