Maissoep - Paraguay - Reisverslag uit Asunción, Paraguay van Kitty Punselie - van Winsen - WaarBenJij.nu Maissoep - Paraguay - Reisverslag uit Asunción, Paraguay van Kitty Punselie - van Winsen - WaarBenJij.nu

Maissoep - Paraguay

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty

20 Mei 2021 | Paraguay, Asunción

De Sopa Paraguaya wordt veel gegeten bij soep. Dus leek het me een goed idee om een soep te maken die veel in Zuid-Amerika gegeten wordt. En dat is maissoep.

Ingrediënten:
- kleine ui
- 1 teentje knoflook
- verse peterselie

Aan de slag:
1. Snij de zoete aardappel in blokjes. Dat mag ook in de keukenmachine, als de blokjes maar ongeveer even groot zijn
2. Snij de ui klein en pers de knoflook uit
7. Snij de peterselie. Deze is voor de garnering
8. Pureer de soep
9. Schenk het in de kom en garneer het met de peterselie en crème fraîche
10. Eet smakelijk!

De soep was heerlijk. Voor de kinderen deed het qua smaak aan pompoensoep denken. Waarschijnlijk door de zoete aardappels. De score was een dikke 8,5. Deze ga ik nog wel eens vaker maken.

Kitty

Mijn wereldreis in de keuken begint nu! Ik ben de uitdaging aangegaan in de keuken. De bedoeling is uit zoveel mogelijk landen een gerecht te maken. Bij voorkeur een avondmaaltijd, maar een zoetig hapje of dessert kan er ook bij. Ik plaats de foto's en recepten op deze site, zodat jullie mijn reis door de keukens kunnen bijhouden.

Actief sinds 15 Feb. 2021